torsdag 31 maj 2012

Blandat fiske / Mixed fishing

120530
Efter jobbet idag skulle jag testa om det var bra fiske i gullmaren på en plats, för att vi ev skulla fiska där inom kort. När det gäller Gylta blev det inga napp alls men det blev några fina torskar som givetvis återsattes direkt, då man numera inte får ta dessa i Gullmaren. Jag fick också min 13:e art för året en Glyskolja. Tappade en havsöring som högg när jag vevade in snabbt för att inte fastna i några stenar den ville ha räkan på mitt bottenmete, men efter en rusning och en dykning ner i bland stenarna var den loss och försvann. Och den sista fisken för dagen gav extra glädje det blev en Rötsimpa min 3:e i år som hamnar på sportfiskarnas storfiske register.
Bilderna på husen m.m. är från Fjällbacka norr om Lysekil.
---------------------------------------------
120530
After work today, I would test whether there was good fishing in the Gullmaren in a place, that we possibly skulla fish there soon. In the case of wrasse was no response at all but it got some nice cod of course be added directly, then you now can not take these into Gullmaren. I also had my 13th species for the year capelin. Dropped a trout that struck when I cranked up quickly so as not to get caught in some rocks it wanted the shrimp on my bottom fishing, but after a scramble and dive down into the rocks was loose and disappeared. And the last fish of the day gave me a joy it was a Shorthorn sculpin my 3: rd year that ends up on anglers great fishing records.
The images of houses, etc. is from Fjällbacka north of Lysekil.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar