söndag 8 juli 2012

Första över 1 kilo i år / First over 1 kg in the years

120707
Hade tänkt ta båten idag men vädret var ostadigt så jag lät båten ligga och tog en fisketur med mopeden. Åkte till några platser jag brukar fiska på men det gav ingen utdelning. Tänkte då testa en plats för att få lite nya arter till min lista, så det blev fiske på 2m djup och en botten av sand och lite sten. Första fisken blev en liten blågylta hona sedan blev det flera små berggyltor. Men plötsligt så högg det ordentligt och mitt lätta spö stod i en fin båge. Fisken rusar men jag får inte upp den till ytan och jag tappar fisken och även kroken var borta. Fortsätter med lite små gyltor igen och så kommer det en stor fisk igen, denna får jag upp till ytan och konstaterar att denna berggylta måste vara på minst 1,5kg men även denna gör en rusning rakt ner i botten och jag har förlorat en stor fisk till. Knappt 10 minuter senare så är det ny stor fisk på gång detblir en ordentlig fight men den kommer upp och det är en berggylta på 1,25kg och när jag lägger den på bryggan så ser jag att det är den jag tappade första gången då min krok sitter kvar i sidan på munnen. Så detta blev en riktigt rolig dag synd att jag inte hade satt upp videokameran för den böjen som var på spöt var oförglömlig, men nu vat jag att jag kan ta fighter på detta lätta spö.
------------------------------------------------------------------------------
Was going to take the boat today but the weather was unstable so I let the boat lie and took a fishing trip with a moped. Went to some places I like to fish but it gave no dividends. Did the test a place to get some new species to my list, so it was fishing at 2m depth and a bottom of sand and little stones. First fish was a little Cuckoo wrasse female then it became more small wrasse. But suddenly it struck it properly and my light rod was in a nice bow. Fish runs but I can not get it up to the surface and I lose the fish and also the hook was gone. Continuing with some small wrasse again, and so there will be a big fish again, that I get to the surface and finds that this wrasse must be at least 1.5 kg but this makes a run straight down the ground and I have lost a big fish added. Barely 10 minutes later, it's new big fish again detblir a good fight but it comes up and it's a wrasse of 1.25 kg and when I put it on the bridge, I see that it is the one I lost the first time when my hook remains in the hand on the mouth. So this was a really fun day shame that I had not put up the video camera for the elbow that was on the rod was unforgettable, but now the water that I may take a fighter in this light rod.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar