lördag 11 augusti 2012

Avbrutet fiske pga motorhaveri / Interrupted fishing due to engine failure

120811
Idag var det fint väder igen åkte ut till första platsen jag ville testa gav inget större men det blev lite roligt fiske ett tag. Därefter begav jag mig mot nästa plats när det var ca 5 minuter kvar så började motorn krångla. Tur det blåste mot land så jag började leta felet då det var gasen som ställde till problem. Upptäckte då en skruv som lossnat och när belastningen försvann lossnade även en sprint. Detta gjorde att jag kunde inte gasa på normalt sätt. Men med lite fiskelina en nyckelring en krok så fixade jag så jag kunde köra hem igen. Det blir bara en undervattensfilm idag då jag tänkt filma allt på platsen jag inte kom till, för där brukar det bli en del stort, men det är en dag i morgon också och hoppas återligen på större fångst på både krok och film. Motorn har jag lagat så nu skall det fungera resten av säsongen.
-----------------------------------------------------
Today was nice weather again went out to the first place I wanted to test yielded no more but it got a bit of fun fishing for a while. Then I went to the next place when it was about 5 minutes left I started the engine malfunction. Luckily the wind was blowing towards the land, so I started searching the error when it was gas that caused problems. Discovered when a screw loose, and when the load disappeared loosened even a pin. This meant that I could not accelerate normally. But with a little fishing line to a key ring one hook so I made so I could drive back home. It's just an underwater film today when I thought about shooting everything in site I did not get to because there tends to be some big, but it is a day tomorrow as well and hope to be present on larger catches on both hooks and film. The engine I have cooked so now it will serve the remainder of the season.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar