lördag 20 april 2013

kvällsfiske efter arbetet / evening fishing after work

130420
På färjan hem från jobbet så låg vattnet som en spegel. Jag bestämde då att jag skulle åka ner och fiska när jag kom hem. Åket till en av mina favoritplatser där jag satt och njöt av den fina kvällen efter en hård dag på jobbet. Fiskade mellan kl 19.30 - 21.30 och fångsten blev 7st rötsimpa, 1st skrubba och 2st sandskädda.  Största fisken blev sandskädda på 0,3kg 30cm lång.
---------------------------------------------------
130420
On the ferry home from work so was the water like a mirror. I decided then that I would go down and fish when I got home. The descent to one of my favorite places where I sat and enjoyed the nice evening after a hard day at work. Fished between the hours of 19:30 to 21:30 and the catch was 7 sculpins, 1 scrub and 2 dabs. Biggest fish was dab of 0,3 kg 30cm long.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar