onsdag 14 augusti 2013

Sol åska och mycket fisk / Sun thunder and lots of fish

130813
Birgitta som jag fiskar med ibland hörde av sig och var i mina trakter. Så jag beslöt att henne till en plats hon inte varit på förut. Vädret skulle bli ostadigt med åska, vi hade åska och blixtar på många platser runt oss men fick bara en liten regnskur på några minuter, annars var det riktigt fint väder. Fisken nappade riktigt bra och totalt blev det 9 arter Birgitta lyckades få minst en av varje av dessa arter. Förutom arterna på bilden blev det sandskädda, gråsej, svart smörbult och rötsimpa. Blev lite matfisk också 14 makrillar som jag tog hem och tillagade. Min bästa fisk blev en berggylta på 750gr och väldigt många blågylta, när det gäller blågylta har vi fått ovanligt mycket i år.
---------------------------------
130813
Birgitta who I fish with sometimes got in and was in my neck of the woods. So I decided to her to a place she had not been to before. Weather would become unstable with thunderstorms, we had thunder and lightning in many places around us but just got a little rain in minutes, otherwise it was really nice weather. The fish jumped really well and overall it was 9 species Birgitta managed to get at least one of each of these species. In addition to the species on the image became dab, saithe, black goby and sea scorpion. Was a little food fish, 14 mackerel which I took home and cooked. My best fish was a ballan wrasse at 750gr and very many Cuckoo wrasse, for Cuckoo wrasse, we have received an unusual amount this year.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar