söndag 30 oktober 2011

Fisketur med lätt utrustning / Fishing with light equipment

111029
Efter dagens träning så tog jag mig ner till hamnen som ligger bredvid där jag bor. Har inte varit bra fiske där ett tag så jag väntade mig inte att få mycket, men jag ville komma ut njuta av luften och glömma smärtan i rygg ooch ben. Men det blev lite roligare än väntat hade ett 8,5"  15gr spö och ett 14" 35gr, så även minsta fisk märks när den hugger. Fick en torsk på 1,2kg på 15gr spö det var riktigt kul, det blev också en del plattfisk och små torsk, tyvärr kunde jag inte utnyttja nya kameran fullt ut då jag beställt snabbare SD-kort som kommer först i veckan. 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

111029 
After today's workout so I took myself down to the port which is located next to where I live. Has not been good fishing there for a while so I did not expect to get much, but I wanted to come out to enjoy the air and forget the pain in his back ooch legs. But it was more fun than expected, had a 8.5 "15gr rod and a 14" 35gr, so even the smallest fish seen in the chop. Got a cod of 1.2 kg at 15gr rod that was really fun, there was also some flatfish, small cod, unfortunately I could not take advantage of new camera in full when I ordered faster SD card which comes first in weeks.
 
Klippet under är två av ovanstående fångster men något högre upplösning.  ----------------------------------------- 
The clip below is two of the above catches but slightly higher resolution.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar