onsdag 29 februari 2012

Fiskelogg 120228 Första turen 2012

120228
Bestämde mig för att idag börja mitt fiske för 2012 men vaknade med dålig mage så det blev lite lugnande för magen så vid 13-tiden vågade jag mig ut (här kan man snacka skitfiske). Vädret var underbart och på första platsen jag testade blev det 2st sandskäddor. Men det märks att det är kyligt i vattnet då dom knappt gjorde motstånd. Största var på 28cm och 0,25kg. På övriga platser blev det inget och kände bara att det ryckte en gång. Men det blev ändå en bra start fisk på första turen och riktigt fint väder. 

-------------------------------------------------------------------------
120228
Decided to today begin my fishing for 2012 but woke up with bad stomach so it was a bit soothing to the stomach so at 13 o'clock I ventured out. The weather was wonderful and the first place I tried was the 2
Common dab
. But it's obvious that it's chilly in the water when they barely put up a fight. Maximum was 28cm and 0.25 kg. In other places there was nothing and just felt it snatched away. But there was still a good starter fish on the first trip and really nice weather.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar