söndag 2 september 2012

Idag fungerade allt men dåligt med fisk / Today everything worked but poorly with fish

120901
Idag fungerade allt som det skulle vädret var fint men det skulle blåsa upp kraftigt senare på dagen så jag valde att fiska från land istället för båt. Började med en ny plats jag sett ut den gav fisk men inget stort, kommer att testa den igen för den verkar bra. Gick sedan till en plats där jag haft känning av större fisk men även här var det ingen större aktivitet idag. Så jag fick nöja mig med några färgmässigt vackra blågyltor och berggyltor. Nu har jag inte många otestade platser kvar i området som verkar lovande men säsongen är ju inte slut ännu, har en brantkant och en mindre bukt att utforska det roliga med området är att man får berggylta nästan var som helst gäller bara att hitta dom stora för dom finns där.
------------------------------------------------------
120901
Today, everything worked as it should the weather was fine but it would blow up sharply later in the day so I chose to fish from shore instead of boat. Started with a new location, I looked it gave fish but nothing big, will test it again it seems good. Then went to a place where I had a sense of larger fish but even here there was not much activity today. So I had to content myself with some color in terms of beautiful chucko wrasse and ballan wrasse. Now I have not many untested places left in the area that seems promising but the season is not over yet, has a steep edge and a smaller bay to explore the fun of the area is that you get ballan wrasse almost anywhere just have to find them great for they are there.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar