söndag 13 oktober 2013

Underbar höstdag / wonderful autumn day

131012
Dagen startade illa först försov jag mig så allt blev en timma sent. När jag lastat båten och skulle åka så gick inte båten att styra. Fick tag på min bror som kom med lite hjälpmedel så nu två timmar sen kom jag ut. Efter ca 30 min var jag framme på fiskeplatsen som låg helt i lä för vinden. Fisket var bra från början ingen mindre fisk utan det mesta i storlek som gör det kul att fiska. Det blev många Blågylta, Berggylta och en torsk. Tråkigt nog förlorade jag två stora som drog av linan mot berget. Så jag fick nöja mig med en på 1,15kg och en på 1,0kg samt väldigt många mellan 0,5-1,0kg. Får hoppas på en fin dag till så jag kan ta med lite kraftigare lina för dom stora eller så får dom vänta till nästa säsong. Vad är bättre än en solig höstdag en dag i båten med gott fiske och lite god mat med sig.
----------------------------------------------
131012
The day started badly first overslept myself so everything was one hour late. When I loaded the boat and would go so went to the boat to steer. Got a hold of my brother who came with a little tool so now two hours later I came out. After about 30 minutes I arrived at the fishing site that was completely out of the wind. The fishing was good from the beginning no less fish but mostly in size which makes it fun to fish. There were many Cuckoo wrasse, Ballan wrasse and a cod. Sadly, I lost two large who pulled the rope against the rock. So I had to content myself with one of 1.15 kg and 1,0 kg, and very many of 0.5-1.0 kg. Will hope for a nice day so I can take a bit heavier line for the big or get them to wait until next season. What is better than a sunny autumn day, a day in the boat with good fishing and some good food around.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar