söndag 26 maj 2013

Sol och stark vind / Sun and strong wind

130526
Gott väder att vara ute men det blåste rätt in på fiskeplatsen. Svårt att känna när fisken var på kroken.  Men det blev ändå fisk inga stora idag störst en Berggylta på 0,65kg. Men det blev årets första fjärsing och en skärsnultra idag så nu är det 13 olika fiskar på min lista i år. Klumpig som jag var stack jag mig på fjärsingen men det blev inget hårt stick så jag klarade mig med lite svidande i skinnet.
----------------------------------------------
130526
Good weather to be out but it blew right into the fishing site. Hard to know when the fish was on the hook. But there was still no big fish today the largest one Ballan Wrasse of 0.65 kg. But it was the first weevers and a Corkwing wrasse today so now it's 13 different fish on my list this year. Clumsy as I thrust myself on weever fish but there was no hard stick so I got away with a little stinging in the skin.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar